Storingen aan het leidingwater

Sinds 3 oktober 2022 communiceert de Watergroep proactief naar klanten en gemeentes bij onverwachte werken of storingen aan het leidingwater. Dit betekent dat alle inwoners van wie een geldig e-mailadres of gsm-nummer gekend is, automatisch op de hoogte worden gebracht bij een ongeplande waterstoring.

watergroep logo

Welke communicatie mag je verwachten?

In de boodschap geeft men mee wat er aan de hand is en wanneer de storing ten laatste terug van de baan is. Je krijgt ook tips mee over wat je ondertussen kan doen.

Wat kan je doen tijdens een storing? 

1. Gebruik geen water tijdens de waterstoring. 
  • Houd alle kranen dicht.
  • Laat de wasmachine en afwasmachine (en andere elektrische toestellen die aangesloten zijn op het waternet) niet draaien.
2. Bruin kraanwater na de storing?

Is jouw kraanwater na de onderbreking geel of lichtbruin? Het water wordt vanzelf weer helder als je de kraan even laat lopen.

Het troebele water is niet schadelijk voor jouw gezondheid. 

 Op deze pagina vind je de meest recente updates over de storing.

  Klantendienst
 de Watergroep: 02 238 96 99.