Eenpersoonskamer

We creëren een veilige en huiselijke woonomgeving en aangepaste zorg.

Voor wie

De Meers biedt een nieuwe permanente verblijfplaats als zelfstandig thuis wonen niet langer meer lukt. Naast de warme aangepaste zorg en de huiselijke sfeer die wij aanbieden, zijn licht, openheid en groen onze troeven. We streven er naar dat elke bewoner voluit zichzelf kan zijn. Binnen het woonzorgcentrum De Meers bieden wij enkel eenpersoonskamers aan, onze woonzorgflats zijn tweepersoonskamers.

Een verhuis naar een woonzorgcentrum kan zowel voor jou als voor je familie een ingrijpende gebeurtenis zijn. Daarom zien wij het als een uitdaging om binnen een warme en huiselijke sfeer zorg op maat aan te bieden, waarbij de kwaliteit van jouw leven centraal staat. We doen er alles aan om jouw verblijf bij ons vlot en aangenaam te laten verlopen. We luisteren naar jouw noden en behoeften en ook die van je mantelzorgers en familie. Wederzijds overleg tussen alle betrokken partijen is heel belangrijk voor ons.

Ons aanbod

Elke kamer is voorzien van:

• Een elektrisch hoog laag zorgbed
  • Tafel
  • Ingebouwde kast met dubbele schuifdeur
  • Aangepast zitmeubilair
  • Oproepsysteem (aan het bed en toilet)
  • Afzonderlijk sanitair gedeelte met toilet, lavabo, spiegel en douche
  • Televisie en koelkast
  • Aansluitingsmogelijkheid voor telefoon en internet

De kamer is in te richten volgens eigen smaak en noden. We vinden het belangrijk dat je van jouw kamer een thuis maakt. Richt je kamer daarom zeker in met persoonlijke en vertrouwde voorwerpen.

Bewoners beschikken over:

• Een vast team per leefeenheid dat instaat voor verzorging, verpleging en ondersteuning omtrent wonen en leven
  • Faciliteiten als een kapsalon, kineruimte, …
  • Wandelingen, uitstappen, evenementen, …

Een gezellige woon- en eetruimte is centraal gelegen op elke afdeling. Deze ruimte biedt ook plaats voor een gezellig samenzijn en activiteiten rond wonen en leven. Onze grote tuin, die vrij toegankelijk is voor iedereen, biedt een rustige oase in het centrum van de stad.