Toelagen jeugdwerk

Subsidies voor verenigingen

Jaarlijkse subsidies erkende jeugdverenigingen

Jaarlijks krijgen jeugdwerkinitiatieven die erkend zijn door de jeugdraad en voldoende aan de voorwaarden uit het reglement formulieren opgestuurd.

Het algemeen subsidiereglement kan je hier raadplegen.

Securitytoelage

Om de veiligheid op evenementen (fuiven, openluchtfestivals) in Waregem te bevorderen, kan je als vereniging erkend door een stedelijke adviesraad in Waregem één keer per jaar een toelage van maximaal 500 euro verkrijgen.

Toelage voor jubilerende verenigingen

Vier je als jeugdvereniging een jubileum? Dan kan je hier via de stad een subsidie voor krijgen per veelvoud van 25 jaar.

Individuele subsidies

Dit zijn subsidies die kunnen aangevraagd worden door individuele jongeren of een groepje jongeren, zonder dat je aangesloten moet zijn bij een vereniging.

Kadervorming

De toelage kadervorming is een toelage voor individuele personen. (Hoofd)animatorcursus gevolgd en woon je in Waregem, of ben/word je leiding bij een Waregemse jeugdvereniging? Dan krijg je 50% van de kostprijs voor je cursus terug. Mail of breng je origineel en volledige ingevulde deelname-attest naar de jeugddienst en krijg de helft teruggestort.

Culturele projecten voor en door jongeren

Jij bent jong en je wil wel eens organiseren. Via de toelage voor culturele projecten voor en door jongeren kan je een toelage krijgen om iets op poten te zetten dat onder cultuur valt: muziek, dans, theater, literatuur, digitale media, beeldende kunst, enz.