Geboortebos van 2000 tot heden

Elk jaar krijgen de  jonge kinderen uit Waregem de kans om een stukje natuur aan te planten.  Het noemt wel geboortebos maar we nodigen de kinderen pas uit als ze naar school mogen gaan.  De ouders krijgen steeds een persoonlijke uitnodiging.  Dit evenement wordt georganiseerd door het stadsbestuur in samenwerking met de Waregemse gezinsbonden.

Ons eerste geboortebos is gelegen in de Galgewegel. De bomen werden aangeplant door kinderen geboren tussen 2000 en 2005. De 101 aangeplante notelaars vormen nu een mooi kader voor een prachtige symboliek.

In november 2007 werd gestart met een 2e geboortebos. Dit werd gerealiseerd aan de vijvers in de  Schoendalestraat te Desselgem. 457 Kinderen geboren in 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebben samen dit geboortebos aangeplant.

De kinderen geboren in 2011 mochten als eerste hun boompje planten aan het wijklokaal Karmel in de Bergstraat. De kinderen van 2012, 2013, 2014 en 2015 hebben daar ondertussen ook hun boompje bijgeplant.

In maart 2018 waren de kinderen geboren in 2016 en 2017 aan de beurt.  Hun geboortebomen staan op de Valleimozaïek, dat gelegen is aan de Oude Spoorwegberm aan de achterzijde van het ziekenhuis.

Door Corona is het event van 2020 en begin 2021 uitgesteld.