Aanbod verenigingen

Emile Claus expo Atelier Offline

Atelier Offline - zondag 20 oktober 2024 - 11.00u. tot 18.00u.

Atelier Offline nodigt alle creatievelingen (schilders, tekenaars, zeefdrukkers, keramisten, fotografen…) uit een werk te maken rond het Hanengevecht.

• Iedereen mag maximum twee werken binnenbrengen, al dan niet ingelijst. De werken moeten op de achterzijde voorzien zijn met de naam van de kunstenaar + contactgegevens. Inschrijven kan vooraf via de website  www.atelieroffline.be of mail info@atelieroffline.be.
  • Iedere kunstenaar ziet af van elk bezwaar tegen de organisatoren van schade van welke aard dan ook die zich kan voordoen. De kunstenaar voorziet in een eigen verzekering bij verlies of beschadiging.
  • De werken kunnen binnengebracht worden tijdens de week van 7 tot 13 oktober of na afspraak tot en met 20 oktober. Alle ingezonden werken blijven eigendom van de deelnemers en kunnen, na de tentoonstelling, afgehaald worden in de week na 20 oktober.

Meer info op de website van Atelier Offline

Ten Anker logo

Ten Anker - zaterdag 19 oktober en zondag 20 oktober 2024 - 10.00u. tot 18.00u.

Tijdens Buren bij Kunstenaars neemt ook vzw Ten Anker deel aan het kunstinitiatief. De kunstenaars van de vzw maken allerlei werken geïnspireerd op de werken van Emile Claus. Deze worden tentoongesteld tijdens een tweedaagse installatie.

Meer info op de website van Ten Anker

Waregemse verhalen flyer

Waregemse Verhalen - zaterdag 25 mei 2024 - 19.30u.

Zaterdag 25 mei om 19.30u. is eminent Clauskenner Dr. Johan Desmet  te gast in oc De Linde (Koekoekstraat 26) voor een lezing in het kader van het Emile Clausjaar. Dr. Johan Desmet is conservator en curator bij het Museum voor Schone Kunsten in Gent komt op uitnodiging van het Geschied- en Heemkundig Genootschap Waregemse Verhalen.

Meer info op de website van Waregemse Verhalen

Vermeylenfonds - woensdag 4 september tot dinsdag 10 september

Het Vermeylenfonds organiseert een tentoonstelling rond Emile Claus in het Koetshuis in park Baron Casier.

Meer info op de website van Vermeylenfonds

De Statievrienden - zaterdag 29 juni

Een groep van 35 mensen voert het Hanengevecht maar liefst drie keer op. Aansluitend kan je iets drinken in de Clausbar. Dit is een samenwerking tussen diverse verenigingen.

Meer info op de site van De Statievrienden

Waregem F64 - donderdag 1 augustus tot dinsdag 31 december

Leden van de fotoclub maken foto's van hanen en passen daarbij dichterlijke vrijheid toe. De foto's worden tentoongesteld in het straatbeeld en in etalages.

Meer info op de Facebookpagina van F64

Octo - zaterdag 22 juni en zondag 23 juni

Tentoonstelling met eigen werken rond Emile Claus in Vrijzinnig Centrum Poincaré.