Zorgzame buurten: Ha!gebuur

In Waregem vinden we het belangrijk dat alle inwoners in een zorgzame buurt kunnen wonen.  Daar waar mensen comfortabel kunnen wonen in hun vertrouwde omgeving.

Via zorgzame buurten werkt Waregem mee aan welzijn en gezondheid als gedeelde verantwoordelijke. De evolutie en kennis rond buurtgerichte zorg waarin de persoon centraal staat. Hierin worden alle buurten geïnspireerd met concrete voorbeelden om bij te dragen tot een warme buurt.

zorgzame buurt

Verbinden

Met zorgzame buurten willen we alle buurtbewoners in beweging brengen door te verbinden. Waarin iedereen meetelt ongeacht hun leeftijd, gender of origine. Het is een buurt waarin mensen elkaar begroeten, elkaar kennen  en helpen. Ondersteuningsnoden worden gezien en formele diensten zijn toegankelijk en beschikbaar.

Dit willen we bereiken door elkaar te ontmoeten, verbinden en de noden te detecteren In zorgzame buurten wordt er een link gelegd tussen informele en formele hulp. Zo  vinden alle buurtbewoners de weg beter naar de professionele hulpverlening.

Doorverwijskaartje

Doorverwijzen

Ben je bezorgd of zit je met vragen over een inwoner van Waregem? Neem dan contact op met een professionele hulpverlener of via zorgzamebuurt@waregem.be.

Je kan de folder hier downloaden.