Familiegroep Dementie regio Waregem

Heb je een partner of familielid die de diagnose ziekte van Alzheimer of een andere vorm van dementie kreeg, dan brengt dat veel teweeg. Naast de verwerking van de vloedgolf van emoties moet je ook praktische zaken regelen. En elke fase brengt nieuwe vragen en gevoelens met zich mee. Hiervoor kan je perfect terecht bij de Familiegroep Dementie.

Mantelzorgers en hun familieleden kunnen er hun verhaal delen met mensen die hetzelfde meemaken, samen een infomoment bijwonen, tips uitwisselen, eens lachen of zelfs hun verdriet tonen. Het kan een ongelooflijke steun zijn.

Volgende Familiegroepen

• Donderdag 22 februari 2024: 'Hoe kan ik het blijven volhouden? Mijn draagkracht en draaglast in balans.
  • Donderdag 16 mei 2024: Plezante en zinvolle dagbesteding.
  • Donderdag 19 september 2024:  Als eten en drinken moeilijker wordt.
  • Donderdag 14 november 2024: Wegwijs in de administratieve molen, wettelijk en juridisch aspect.

Familiegroepen praktisch

De Familiegroepen vinden plaats in zaal De Smesse (5de verdiep wzc De Meers). Deelnemen is gratis, aansluiten kan op elk moment! Er zijn telkens twee sessies: van 14.00u. tot 16.00u. of van 18.00u. tot 20.00u.
Inschrijven is wel noodzakelijk. Dat kan via de de QR-code hieronder of bellen naar de afdeling mantelzorg van het welzijnshuis: 056 62 97 36.

De Familiegroep Dementie is een samenwerking tussen de thuiszorgdiensten, lokaal dienstencentrum Het Gaverpeirdje, woonzorgcentrum De Meers, Centrum voor Dagverzorging De Manège en de Alzheimer Liga Vlaanderen.