Gezocht: tuinrangers (m/v/x)

Gepubliceerd op Woensdag 05 augustus 2020
Tuinranger: Bart Lasuy

Word jij ook gewoon blij van het gefluit van de vogels, het drukke gezoem van de bijen en hommels in je tuin? Dan ben jij misschien wel de tuinranger die wij zoeken!

Dit najaar start onze stad een gloednieuw vrijwilligersproject in samenwerking met Inverde, de opleidingstak van Natuur en Bos. Een team speciaal opgeleide tuinrangers neemt onze inwoners mee op safari in hun eigen tuin, op zoek naar fascinerende ‘wildlife. Tegelijk geeft de ranger advies op maat voor een meer natuurvriendelijke tuin die bruist van het leven en beter bestand is tegen droogte en hitte. Zo maken we van Waregem één groot natuurgebied.

Wie zoeken wij?

Een tuinsafari met advies duurt al gauw twee uur, dus om te beginnen is het belangrijk dat je tijd kan vrijmaken voor vrijwilligerswerk. Kennis van planten en diersoorten is natuurlijk meegenomen, maar geen must. Belangrijker is enige ervaring met tuinieren, veel goesting om bij te leren, een beetje ervaring met facebook maar vooral het nodige enthousiasme om je passie door te geven aan jong en oud.

Benieuwd?

Surf naar www.tuinrangers.be voor meer informatie. Daar vind je de powerpoint en de opname van een infoavond.

Indienen kandidatuur

Je kan je kandidaat stellen tot en met 21 oktober 2020 via de website van tuinrangers.