Aanpassingen De Lijn vanaf 6 januari

Gepubliceerd op Donderdag 21 december 2023

Vanaf zaterdag 6 januari zijn er in Vlaanderen heel wat wijzigingen bij het busvervoer van De Lijn. Voor Waregem betekent dat vooral meer buslijnen van en naar onze stad en een alternatief voor de Belbus, die verdwijnt.

Duurzamer, betrouwbaarder en flexibeler reizen met het openbaar vervoer in Vlaanderen, dat zijn de doelstellingen van de Vlaamse overheid in het algemeen en de vervoerregio Kortrijk in het bijzonder. In de voorbije jaren is er flink gesleuteld om dat concreet te kunnen uitvoeren. Vanaf 6 januari treedt dit in werking; ook in Waregem brengt dat wijzigingen met zich mee.

Buslijnen en bushaltes

Op drukke lijnen rijden heel wat bussen voortaan vaker, is het principe. En dat is voordelig voor onze stad. Er komen dus nog meer buslijnen van en naar Waregem én heel wat bussen rijden frequenter (ook in het weekend). Er verdwijnen ook geen vaste bushaltes op ons grondgebied.

Meer info vind je in de Lijnfolder Waregem.

Download onderstaande kaart hier.

Detailkaart De Lijn Waregem

Meer Mobiel vervangt Belbus

De Belbus zoals we die al lang kennen, verdwijnt. Vanaf 6 januari kan je terecht bij Meer Mobiel / Mobiwest voor aangepast (openbaar) vervoer. Als je contact opneemt met hen, dan geven zij jou een voorstel op maat voor het passende vervoer naar jouw bestemming.

Meer info vind je op www.meermobiel.be. Je kan Mobiwest ook bereiken op het gratis nummer 0800 99 028 of via info@mobiwest.be

Benieuwd naar het nieuwe net in Vlaanderen? https://www.delijn.be/nl/nieuwenet/