Jazz-pop-rock

vanaf 15 jaar

voorkennis: 3de graad afgewerkt hebben

2 uur per week

keuze uit vertolkend muzikant of creërend muzikant

Studierichting vertolkend muzikant

Te volgen vakken :

• INSTRUMENT of ZANG

*Je stem bevat een mooi en uitgebreid palet aan klanken en hoogtes. Bovendien kan je er ook tekst mee brengen. Een goede zanger of zangeres kan daarmee muzikaal aan de slag om het publiek te raken. Zang is iets dat iedereen altijd en overal kan : we zijn met een stem geboren, het zit in ons. Wat een zanger of zangeres goed maakt, kan je leren. De 3 hoofdzaken zijn : stemtechniek, verschillende stijlen, vertellen van een verhaal tijdens het zingen. Zin om mee te zoeken naar het hoe en zo te leren zingen ?

* Vind hier ons aanbod aan instrumenten jazz-pop-rock

• GROEPSMUSICEREN/COMBO

Samen met andere jazz-pop-rock muzikanten en zangers vorm je een band. Elke week wordt er gerepeteerd aan de meest uiteenlopende nummers. Muzikaal plezier verzekerd !

Studierichting creërend muzikant

Te volgen vakken :

• INSTRUMENT/ZANG

Vind hier ons aanbod aan instrumenten

Minstens één verplichte keuze uit :

• GELUIDSLEER & OPNAMETECHNIEKEN

Altijd al willen weten hoe je je eigen nummers kan opnemen of hoe je het gewenste geluid uit je synthesizer of effecten krijgt? In de lessen Geluidsleer en opnametechniek leer je alles over het opnemen, bewerken en programmeren van muziek.

We nemen het volledige opname proces onder de loep. Het kiezen van de juiste microfoon, het programmeren van een drum, het afmixen van een nummer… Naast het werken met opnamesoftware bekijken we ook hoe we een geluidsbron kunnen manipuleren om de gewenste klank te verkrijgen.

• CREAGROEPSMUSICEREN/COMBO

Hou je ervan om samen muziek te maken en in een combo te spelen waar je voldoende de kans krijgt om te experimenteren en te improviseren ? Dan is creagroepsmusiceren in de optie Jazz-Pop-Rock zeker iets voor jou.

Mogelijke extra :

ARRANGEREN

In de les arrangeren leer je een arrangement te maken dat speelbaar is voor de bezetting die jij voor ogen hebt. Er wordt vertrokken vanuit bestaande muziek. Allereerst worden de akkoorden nog eens opgefrist en vandaar uit wordt er dan vertrokken richting arrangement. Er is bijzondere aandacht voor alle verschillende instrumenten, van blazers tot piano en drum…