Waregem Koerse

Gaverbeekhippodroom
  koop hier je ticket
  13.30u.

Waregem Koerse, de dag waar iedereen naar uitkijkt! Enkele tienduizenden toeschouwers zijn getuige van het grootste paardenfeest in Vlaanderen. Meer nog, het grootste en oudste eendaagse sportevenement in België.

Want onze hoogdag is niet alleen hoeden en feesten. De paardenrennen georganiseerd door Koninklijke Waregemse Koersvereniging vzw staan er als echte topsport centraal met een prijzenpot van maar liefst 361 000 euro.

Waregem Koerse 2023

• 13.30u. | A. Pony Ren
  • 14.00u. | 1. Prijs Jean Bouckaert | draf | 10 000 euro
  • 14.30u. | 2. Prijs Baron Casier | steeple | 40 000 euro
  • 15.00u. | 3. Prijs Felix de Ruyck | haag | 40 000 euro
  • 15.35u. | 4. Horse Race 4Brain | draf | 15 000 euro
  • 15.55u. | Presentatie ING Grote Steeple-Chase van Vlaanderen
  • 16.20u. | 5. ING Grote Steeple-Chase van Vlaanderen | steeple | 100 000 euro
  • 17.00u. | 6. Grote Prijs Stad Waregem | draf | 60 000 euro
  • 17.30u. | 7. Prijs Rallye Waregem | steeple | 50 000 euro
  • 18.00u. | B. Pony Ren
  • 18.30u. | 8. SH Mansoor Festival Cup | vlakke galop | 20 000 euro
  • 19.00u. | 9. Bingoal St.-Leger | vlakke galop | 11 000 euro
  • 19.30u. | 10. Prijs Jules Storme | draf | 15 000 euro

Het prijzengeld is het hoogste van België en concurreert met topmeetings uit diverse landen. Het parcours voor de steeplechaserennen is dan ook niet min: de Ierse berm, Bretoense Muur en de legendarische sprong over de Gaverbeek zorgen steeds voor topspektakel. Waregem Koerse maakt ook deel uit van de Europese hippische competitie Crystal Cup.

Gouden tip

Geen goktip, maar een transporttip. Het stadsbestuur raadt iedereen aan om op 27 augustus gewoon met de trein, met de bus, per fiets of te voet naar het Waregemse centrum te komen.

Er zijn twee bewaakte fietsparkings: hoek Damweg-Zuiderlaan en Boekenplein. En er zijn gratis (toegankelijke) pendelbussen vanaf het station. En dit jaar is er zelfs een samenwerking met de NMBS. Koop hier je Event Train-ticket met de NMBS-code die op je toegangsticket staat en reis heen en terug aan de helft van de prijs.

TICKETS

Op dinsdag 27 augustus wordt het weer koppen lopen op de Waregemse renbaan. Waregem Koerse lokt nu eenmaal enkele tienduizenden mensen richting onze stad. Geen zin in wachtrijen? Koop dan je ticket op voorhand via www.waregemkoerse.be.

Kinderen tot en met 14 jaar komen gratis binnen!

Voorverkoop Type
Overdekte tribune 60 euro Zitplaats