Allerheiligen: info begraafplaatsen

Gepubliceerd op Woensdag 20 oktober 2021
Begraafplaats in Waregem

Op maandag 1 november is het opnieuw Allerheiligen. Dat is het moment bij uitstek om onze dierbare overledenen te herdenken. We geven dan ook graag de informatie over onze begraafplaatsen mee.

• Onze zes begraafplaatsen zijn het hele jaar toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang. Er gelden geen specifieke openingsuren meer.
  • Op www.waregem.be/begraafplaats kan je onze begraafplaatsen digitaal raadplegen. Je kan er eenvoudig de precieze ligging van een graf opzoeken en een plannetje afdrukken.
  • Op begraafplaats Waregem De Barakke is er een bloemenkraam voorzien van zaterdag 30 oktober tot en met maandag 1 november. Je kan daar ook gebruikmaken van de publieke rolstoel.
  • Bloemen planten in de grond is verboden, maar losse bloembakjes van maximaal 40 cm op 25 cm kunnen wel. Alle bloemen die geplaatst worden ter gelegenheid van Allerheiligen worden door de stadsdiensten verwijderd vanaf maandag 6 decemberBloemen die je langer wilt laten staan, neem je best mee naar huis van 5 tot 11 december, dan ben je zeker dat ze niet weggenomen worden.